środa, 5 listopada 2014

Szlak zielony z Jakuszyc na Halę Szrenicką .

Ostatnio, 2 listopada  nadarzyła się niepowtarzalna okazja na spacer albowiem pogoda była zupełnie nie listopadowa. Było ciepło i słonecznie, więc skorzystaliśmy i wybraliśmy się na górską wędrówkę.Trasa nie była ustalona. Początkowo mieliśmy obrać kierunek Góry Izerskie, chcieliśmy6 pójść na Wysoki Kamień lub
do Chatki Górzystów. Ostatecznie jednak postanowiliśmy wybrać się w kierunku Szrenicy, zwłaszcza że ostatnio zauważyliśmy znaczną aktywność na zielonym szlaku z Jakuszyc na Halę Szrenicką. Wydawało nam się, że są prowadzone jakieś prace na tym szlaku, postanowiliśmy sami to sprawdzić. Ruszyliśmy całą rodziną Michalików ja, Iza i Maja i nasza psica Neli.

Piękne widoki, ciepło, słonecznie - jednym słowem cudownie.

Na początku żadnych zmian... Spodziewaliśmy się, że jak zawsze, trzeba będzie brnąć w błotku, bo przecierz ten szlak jest znany z tego, że jest błotnisty, nawet gdy nie pada deszcz.A tu niespodzianka! Zamiast błotka spotkaliśmy to :
Cały odcinek błotnisty wyłożony został takimi kładkami, a pomiędzy odcinkami z desek jest pięknie wyrównana ścieżka z poukładanych równych kamieni. Ścieżka cudo. Cała nowa droga zaczyna się od granicy z Karkonoskim Parkiem Narodowym.

Jakby cudów było jeszcze mało, w schronisku na Hali Szrenickiej zmienił się dzierżawca i po raz pierwszy od wielu lat zostaliśmy obsłużeni z uśmiechem na twarzy. Pani z bufetu była tak miła, że pozwoliła nam wejść z psem do schroniska. Tę niedzielę zapamiętamy na pewno na długo z wielu powodów.